The Reader

Skulle gått och sett "Flickan som lekte med elden" på bio i lördags på dan....men det var fullbokat, så det blev en dvdfilm istället.
Valet föll på "The Reader" med Kate Winslet och Ralp Fiennes.
Filmen var välspelad och jag tyckte den var bra....och den måste ha berört mig, för jag går och tänker på den fortfarande...
Filmen utspelar sig tiden mellan 50-talet och 90-talet, den börjar som en kärlekshistoria mellan en kvinna i 30års åldern och en yngre man, men tar en oväntad vändning...
Det som jag tror att jag går och funderar på är om de återförenades själsligt på slutet eller inte... hade det spelat nån roll om han hade avslöjat hennes "handikapp"... och om han kunde förlåta eller bortse från det hon hade gjort tidigare i sitt liv...
Filmen är väl värd att se!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0