Massor med lökar

Hade med mig mina "ärvda" lökar/knölar ner till torpet. Visste inte riktigt var jag skulle få plats med allt, det var typ en halv ICA-pappkasse...
Ett stånd med Stormhatt hade stått gömda bakom Nyponrosorna som jag tog bort i påskas. Framför dem kändes som en bra plats. Föreställer mig en fond med höga, mörkblå Stormhatt, framför det ett hav av Gladiolus, Liljor och Dahlia i vitt med några inslag av rosa och lila...kan bli fint.
Det var bara att sätta spaden i jorden och börja gräva! :)




det blev en U-formad plantering...


all den här löken skulle ner i backen...


så här satte jag det, kanske blev lite väl tätt...men va fasen, gillar frodiga och täta prunkande planteringar.. :)
ska bli spännande att se hur det blir när det kommer upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0