Lugnet sänker sig...

Lugnet sänker sig och man landar och går ner i varv så fort man kommer till torpet.
Det är härligt när det är alldeles tyst när man vakna på morgonen...det enda som möjligen hörs är fåglarnas kvitter...och det är ju bara ljuv musik för öronen. :)

Tog en runda med kameran i trädgården på förmiddagen.
Mycket står i knopp, men det som blommar är tex Tulpaner och Äppelträden...








Vackert!!  Kirgislök "purple sensation"


"Svår knäckt nöt" ... det går inte alltid som det är tänkt i naturen.. ;)





hmmm...jag är så dålig på att skriva upp vad det är jag trycker ner i landen... antingen så är det tulpanen ovanför eller så är det tulpanen nedanför som är en Viridiflora tulpan "Golden Artist"...






Är det här plommonblom...??




Väldigt vacker lila färg!!


Darwin Hybrid Tulpan "Jackpot"


När vi var på torpet över Valborg slog de här tulpanerna ut..och jag gillade inte riktigt färgen på dem.. ville inte minnas att de skulle se ut som de gjorde då..för då var det som nu var vitt mer gräddgult...
Nu ser de ut som jag minns från bilden när jag köpte dem. :)


Midsommarblomster...det var många klassiska "midsommarblommor" som redan blommade... och det är 4 veckor kvar till Midsommar...
vad kommer man kunna ha för blommor i kransen i år tro..??


Gran i blom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0