Drömmar om flädersaft

En av mina favvo saftsmaker är fläder....

När den stora Asken fälldes vid stenmuren blev det väldigt kalt och tomt...
Har sedan länge gått och funderat på att plantera ett par Fläderbuskar men har inte riktigt vetat var..
Men när trädet fälldes kändes det ganska självklart att det var där buskarna skulle stå. :)
Hittade ett par fläderbuskar på CoopBygg när vi var där för att kolla efter lite andra gejor, så jag slog till och köpte dem.
Vet inte om det var världens bästa kvalité på buskarna men det kändes värt att test då de inte kostade så mycket...

     
buske 1...                                                      buske 2...

Nästa år hoppas jag på att kunna skörda Fläderblommor som jag kan göra saft på! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0