Balkongfix

Det blev ingen Återvinningsfest för min del idag...våran lilla snutt på gatan var helt stendöd...så jag struntade i det...
Men uppe i korset flödade komersen, gick runt och kollade lite vad folk sålde, det var mest kläder och böcker...bara en sålde plantor...det var några förskämda tomatplantor och krasseplantor... Mina solrosor och luktärtor ser ut att komma från en handelsträdgård jämfört med dem, om jag får säga det själv... ;)

Istället för Återvinningsfesten lapade vi sol i Tanto några timmar.
När vi kom hem satte jag igång och fixade på balkongen.
Tyckte det vat dax för Violerna och Tusenskönorna att få lite "större" krukor. Delade varje "pluggplanta" på två så de ska kunna växa sig stora och frodiga. :)



Solrosorna och Luktärtorna fick nya och längre stödpinnar, och jag bytte det glittrande paketsnöret som jag bundit upp dem med mot bastsnöre.

Tillsist fiffade jag till balkongen lite oxå. Satte ljuslyktorna från förra året i lådan som hänger på räcket och så planterade jag Luktärtor och Violer i lådan som står på golvet inne vid väggen. Satte även upp en spalje som Luktärtorna kan klättra på. :)



Det är roligt när ens egen balkong börjar arta sig.... men det är inte alltid lika kul när man tittar över till  grannarna...
En granne snett över tycks använda sin balkong som ett extra föråd...




Hoppas våra grannar uppskattar hur våran balkong ser ut!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0