Tjuvnyp

Ikväll har jag planterat om alla mina små Aklejor.
Det blev 2-4 nya plantor av varje kruka...så nu är balkongolvet fullt igen... jag som precis hade vant mig vid att kunna sitta där ute och njuta...

När vi var i Linnés Trädgård i Uppsala i lördags kunde jag inte riktigt hålla fingrarna i styr...
Jag var värsta sortens trädgårdstjuv...jag nöp av några skott av Linnés buxbomsbuskar...
De har fått stå i vatten några dagar, men ikväll kom de ner i jord i var sina krukor.
Får se om de gror...ska tydligen ta rätt lång tid... men enligt Pernilla i TrädgårdsFredag så är det i princip bara att köra ner skotten i jorden och sen glömma bort dem (fast man var tvungen att vattna förstås). ;)
Håll tummarna för att mina tjuvnyp gror!!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0