Bondens egen Marknad

Har i ett par års tid tyvärr alltid lyckats missa "Bondens egen Marknad" som hålls i allén på början av Katarin Bangata vår, höst och jul. Men i veckan fick jag se en annons i lokalblaskan att sista marknaden för i vår skulle vara på lördag, och som tur var var jag ledig och hade inget bokat. Så sagt och gjort styrde jag kosan mot Katarina Bangata i lördags förmiddag för att kolla in vad bönderna hade för närodlade varor.



Det var inte jättemånga knallar men dock ett gäng som sålde diverse olika produkter, saft/sylt, honung, grönsaker, örter mm.
Jag köpte mig en burk med sensommar-honung från Fågelsångens Bigårdar...



och så köpte jag hallonsaft och rabarbersaft och ett trepack med marmelader (rabarber, krusbär, havtorn) från Syltkrukan.



När knallarna tog slut fortsatte jag strosa allén ner mot Greta Garbos Torg...på ena sidan fanns en plantering med Rododendron och Gullregn...






Kommentarer
Postat av: en som vill ha blåregn!!

va glad jag blir av att se dina alltid så fina bilder.gullregn e vackert men blåregn e ett strå vassare.synd bara att det inte blommar så länge!

2009-06-08 @ 23:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0