Kungsholmstorg

Cyklar förbi Kungsholms torg och Piperska Muren mer eller mindre varje dag... tänker varje gång att jag borde ha med mig kameran och ta kort...men icke...fast idag kom jag ihåg!
På vägen hem stannade jag till på båda ställena och knäppte några kort...

Piperska Muren




Buxbomshäckarna är tokraka och knivskarpa, ser ut att vara klippta med vattenpass...
Tyvärr var inte fontänerna igång...pampigt värre annars när de kraftiga vattenstrålarna sprutar upp i luften. 


fagra damer i parken...

Kungsholmstorg




Violrutans underbara små söta blommor sävar som rosa moln över rabatterna




Stjärnflocka


det här är Vädd om jag inte har helt fel...


vacker blomma...men vågat att brytra det rosa i planteringen med gult...

Kommentarer
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Då har vi spanat på de planteringarna både du och jag och visst är de fantastiskt vackra...

2009-07-23 @ 07:04:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0