Spara vs. Slösa

Jag brukar emellanåt kalla min kära syster för "slösa" och mig själv för "spara"...men om sanningen ska fram så är det nog mest för att försöka släta över mina egna små köpmanier...
Har en liten fabless för trädgårdstidningar och trädgårdsböcker...tyvärr är den stor nog för att innebära att jag inhandlar mer litteratur än jag hinner konsumera... de ligger på hög hemma och bara väntar på att bli lästa...
Idag inhandlades ännu en bok till samlingarna...på rea! "Trädgårdsmöten på Rosendal", en bok om ett av mina favvoställen i Stockholm, klart jag var tvungen att köpa den.. ;)
Boken innehöll bla massor med fina foton och ritningar på rabatter med växtförteckningar, med andra ord, massor med inspiration till landen på torpet!! :)

Kommentarer
Postat av: syrran

vadå slösa??? Nu lever du i stenåldern... Jag är den av oss som lever mest spartanskt nu för tiden. Köper aldrig kläder, är aldrig på krogen, gör nästan ingenting mer än att jobba!!

Kanske att det stämde för 15 år sedan....

ha´t gött

2009-04-24 @ 19:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0