Slottsträdgården Ulriksdal



Idag har jag varit ledig och unnat mig en mysdag. Softade på förmiddagen och vid lunch tog jag mig med tunnelbana och buss ut till Ulriksdals Slottsträdgård.
Först åt jag deras jättegoda vegetariska buffé innan jag gav mig ut på jakt efter de perfekta penséerna till balkonglådan hemma. Det blev en mjukt orange sort som jag ska varva med en mörkt brunröd sort, tror det kan bli fint. :)
Köpte även med mig två gula Aklejor hem.. :) Ska sätta dem i mitt gula land på torpet. Har en likadan där sedan innan, men när vi var nere i helgen hade en Alunrot dött så jag tänkte ersätta den med de nya Aklejorna. :)


passerade genom slottsträdgården och förbi orangeriet på vägen till handelsträdgården..


en söt, tvåfärgad narciss i landet vid orangeriet...


ser du den lilla rödbröstade fågeln i mitten på kortet? den kvittrade otroligt glatt o vackert i ett träd i allén fram till slottet.


Vickan & Dannes eventuella kommande boende...Villa Beylon.
Busshållsplatsen är placerad precis vid infarten till huset... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0