Buxbomhäck...

Jag mailade min trädgårdslärare härom dan för att höra mig för lite om hur jag ska gå tillväga för att uppnå min dröm om en egen buxbomhäck... idag fick jag svar :)

Han  gav mig några matnyttiga råd till att börja med och ska återkomma med mer info... :)
Sticklingarna ska tas i juli och vara nya skott, vilket innebär att jag bör klippa mammas stora buske nu, så att det kommer nya fina skott till i slutet på sommaren..
Så nästa vecka när vi ska ner till torpet vet jag vad jag ska göra....klippa buxbomsbusken!! :) 

Det ska enligt trädgårdsläraren inte vara så svårt att lyckas med buxbom....jag håller tummarna stenhårt för att det stämmer!!!

Kommentarer
Postat av: syrran

Min käre make har i dagarna två lagt kantsten och dekorsten runt vår buxbomshäck på gården. Blev mycket vackert! Buxbomen syns numera. Ska också plantera några auberitior som ska lysa blå mellan buskarna i den vita stenen. ska sedan också plantera två gula klätterrosor mot vårt cykelförråd. Kommer att bli strålande vackert hoppas jag, speciellet när vår förening betalar...

kram till dig bror

2009-04-24 @ 20:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0