Beskärning

På kursen igår fortsatte vi prata lite om perenner, men mest handlade det om beskärning.
Det verkar svårt att beskära ett äppelträd rätt, mycket att tänka på med vinklar på grenar, snittets vinkel, mm, mm... 
Känndes inte som det var mycket jag lyckades med när jag gick lös på våra gamla äppelträd på torpet i september...
Det kanske inte blir några äpplen nästa sommar.....?
Vi gick genom beskärning denna gången för att vi ska hem till en av kursarna på lördag och röja runt i hennes trädgård. Läraren ska beskära hennes äppelträd så jag får inte glömma att ta med kameran och dokumentera det hela så jag kanske kan lyckas bättre med våra träd nästa år.
Vi ska även få lägga en kompostlimpa, vilket ska bli riktigt kul, skulle såååå gärna vilja lägga en egne på torpet.
Ska bli kul att få praktisera lite av det vi lärt oss hittills. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0